Enduro-MK:t
Parkatin moottoriurheilukeskuksen enduroreitistö tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet harjoitella MP-enduroa neljänä vuodenaikana. Huomaathan että enduron harjoitteluajat poikkeavat hieman motocrossin harjoitteluajoista.
Vain ratamaksun suorittaminen oikeuttaa harjoitteluun enduroreiteillä. Lisäksi merkitse harjoittelusi matkapuhelimen tekstiviestillä, ohjeet löytyvät samaten täältä.
PARKATIN ENDUROMAASTOKOKEET JA SIIRTYMÄT
MK1 - PETÄIKKÖ: 3 km pituinen kangasmaastoa sisältävä pätkä jossa koneellisesti tasattua hakkuuaukeaa ja kapeampia metsäteitä/-polkuja. Kiviä, hiekkaa, hieman myös savea. Lähtö ja maali motocross-radan parkkipaikan vierestä. Ajosuuntanuolta ehdottomasti noudatettava!
MK2 - LAMMENTAUS: monipuolinen 4,5 km pyyhkäisy osittain mäkistä kangasmetsää sekä myös kosteampaa pehmeikköä. Koneellisesti tehty 3 m leveä enemmän mannereurooppalaisen tyylin rakennettu maastokoe. Maaperältään vaihtelevasti hiekkaa, savea, multaa, kuraa, kivikkoa, kallionousuja. Lähtö ja maali MX-radan lähtöpaikan takaa, siellä sijaitsevaa ajosuuntanuolta ehdottomasti noudatettava!
MK3 - PELTOMÄKI: 5,5 km pitkä kapeahko ja vaativampi metsäinen, kirjaimellisesti monimutkainen "Suomi-enduro-mk", paikoittain vanhaa niittymaata. Maaperältään vaihtelevasti savea, multaa, kivikkoa, mutaa, juurakoita. Ajosuuntanuolta ehdottomasti noudatettava!
MK4 - LEPPIKORPI: 5 km:n mittainen vauhdikas "Suomi-mantsa -maastokoe" jossa sekä vauhdikkaita niittyosuuksia, sähkölinjan alusia, matalia ojanylityksiä että teknisempääkin tuoretta hakkuuaukeata. Nopeaa savipeltoa, kannokkoa/juurakkoa, motouraa jne. Ajosuuntanuolta ehdottomasti noudatettava!
Siirtymiä maastokokeiden 2-4 välillä on yhteensä n. 0,5 km suuntaansa sijoittuen moottoriurheilukeskuksen alueen motocross-radan itäisen meluvallin päälle ja vanhalle sähkölinjalle. Tiet ovat kaikkien käytössä joten yleistä liikennettä on varottava ja väistettävä.
Enduromaastokokeilla on aiheeton liikkuminen ehdottomasti kielletty niin jalkaisin kuin sinne kuulumattomilla ajoneuvoilla. Talvisin enduromaastokokeiden spooreja pidetään auki ajokelien mukaan mutta vähintään kaksi MK:ta pyritään pitämään aina auki.